Srbija želi brz i efikasan saobraćaj, a ne rampe i zastoje

Izgradnjom najsavremenijih auto-puteva na Koridoru 10 od Beograda preko Niša ka jugu do srpsko-makedonske granice, odnosno prema istoku, na pravcu Beograd – Niš – srpsko-bugarska granica, Srbija se svrstala među najrazvijenije države ovog dela Evrope kada je reč o drumskim saobraćajnicama.

Ova dva auto-puta – E-75 do Preševa i dalje prema Severnoj Makedoniji i Grčkoj, i E-80 do Dimitrovgrada i dalje ka Bugarskoj, Turskoj i Bliskom istoku na Panevropskom koridoru kroz našu zemlju – treba da budu najkraća, a posle modernizacije, koja je upravo u toku, i najbezbednija, najkomfornija i najbrža za odvijanje putničkog, autobuskog i teretnog saobraćaja u ovom delu Starog kontinenta.

Najmodernije drumske saobraćajnice kroz našu zemlju doprineće sveukupnom privrednom oporavku i razvoju Srbije, a milionima turista i tranzitnih putnika, i posebno izuzetno frekventnom autobuskom i teretnom saobraćaju na Balkanu, omogućiti najkraće i mnogo efikasnije putovanje nego do sada.

– U ovoj godini, kada će biti završeni auto-putevi na južnom i istočnom kraku Koridora 10, a najviše zbog brojnih zastoja u jeku glavne turističke sezone, Javno preduzeće „Putevi Srbije” planira značajno da ubrza saobraćaj kroz našu zemlju – kaže generalni direktor Zoran Drobnjak. – Novi način i potpuno drugačija organizacija naplate putarine u odnosu na dosadašnju, koja je znatno usporavala saobraćaj i dovodila do dugih zastoja, neće više odvraćati tranzitni saobraćaj kroz našu zemlju – kaže Drobnjak, jer su, to je činjenica, ranijih godina mnogi na putu od istoka ka zapadu, odnosno sa zapada ka istoku Evrope često birali puteve kroz Rumuniju i Bugarsku.

– Naša država striktno se pridržava evropskih planova i nastojanja za najefikasnije odvijanje saobraćaja i iz tog razloga, ubuduće i novim planom koji počinjemo da realizujemo, predviđeno je postojanje samo dve čeone rampe na Panevropskom koridoru kroz Srbiju za one koji putuju ka jugu evropskog kontinenta – kod Beograda i kod Preševa, i samo dve prema istoku kod Beograda i kod Dimitrovgrada.

Svi koji putničkim vozilima, autobusima i šleperima budu putovali za Severnu Makedoniju i Grčku zaustavljaće se kod našeg glavnog grada i Preševa, a oni koje put vodi prema Bugarskoj, Turskoj i Bliskom istoku moraće da zastanu samo kod Beograda i Dimitrovgrada. Duž oba putna pravca biće postavljene bočne naplatne stanice putarine za putnike koji ulaze na saobraćajnice ili izlaze sa auto-puta – rekao je juče za „Politiku” Zoran Drobnjak.

– Predviđenim planom ubuduće neće više postojati čeone rampe kod Niša i Doljevca – ističe Milenko Caković, izvršni direktor naplate putarine u JP „Putevi Srbije”, jer su sve analize pokazale da su dodatno i bespotrebno usporavale saobraćaj. Iz tog razloga u ovom preduzeću kao veoma čudnu ocenjuju i karakterišu iznenadnu inicijativu narodnog poslanika iz Svrljiga i predsednika Srpske seljačke stranke Milije Miletića, koji je, kad je reč o regulaciji saobraćaja i naplate putarine kod Niša, predložio nešto sasvim drugo. Miletićeva zamisao je, zbog navodnih pogodnosti koje bi trebalo da imaju korisnici auto-puta koji dolaze u Niš iz Svrljiga, Knjaževca, Zaječara i drugih gradova u Timočkoj krajini, da se sadašnji režim saobraćaja i naplate putarine oko Niša uopšte ne menja.

Ovaj narodni poslanik kaže da će građani Svrljiga i cele Timočke krajine, koji će se na „Malčanskoj petlji” kod Niša uključivati preko buduće bočne naplatne stanice na auto-put, biti oštećeni i ekonomski i društveno. Miletić u dopisu medijima, u kojem ističe da ima veliku podršku građana Svrljiga i Niša, traži da saobraćaj oko Niša ostane slobodan, ali i da se na istočnom i južnom kraku Koridora 10 u okolini Niša putarina ne naplaćuje i auto-put koristi potpuno besplatno.

Njegov predlog, bez obzira na to što postoje paralelne i alternativne saobraćajnice za ulaz u Niš iz svih, pa i pravca Timočke krajine, ne znači ništa drugo nego da se iza „Malčanske petlje” gradi još jedna čeona rampa na istočnom kraku u pravcu srpsko-bugarske granice kod sela Bancareva (nedaleko od Niške Banje), i da ostanu sadašnje čeone naplatne rampe kod „Naisa” i Doljevca...

Reklo bi se – što je Miliji milije, to bi po Srbiju, i sve koji prolaze kroz našu zemlju, trebalo da bude gore i da su uzalud nastojanja da saobraćaj srpskim „žilama kucavicama” bude brži i efikasniji.

1